9月26日晚,经济管理学院在逸夫科技馆四号厅举办“The Life And Study In USA”、 “How Was My Life In U.S.A”专题报告会,报告会由“1+2+1中美人才培养计划”留美归国的经济管理学院2007级经济学李悦馨、高相辉、毛雪三位同学主讲。经济管理学院院长窦学诚主持,学院党委副书记王莉荣、学院辅导员、班主任及三百多名学生参加了此次报告会。
李悦馨、高相辉两位同学都在University of North Carolina at Pembroke读书,她们合作以“The Life And Study In USA”为主题,用英文从“Experience and Confidence lead us make a higher objective”、“Adapting life in USA”、“Learning in different way”、“How to arrange study plan”、“Studying in class”、“Homework & Test”、“Big challenge—Essay!”、“Different education systems”、“Livingin USA”、“Enjoy American Culture”、“Travel----Have fun!”、“Impressive places”等方面向大家介绍了在美学习、考试及生活方面的经历与收获。
毛雪在University of Nbberaska at Kearney就读,她以“How Was My Life In U.S.A——It is a Travel”为主题,用英文从“What about U.S.”、“What I went to there for?”、“Not Just about studying”、“The Things I Adore”、“The Cities”、“What I learned?”几个方面介绍了她的留美学习经历。
本场报告会是经济管理学院“经管论坛”专题报告系列之四,经济管理学院还将陆续推出一系列能够开阔学生视野、帮助学生成才的专题报告。